Jumaat, 13 Januari 2012

#SOSIAL# BERKAT AYAT-AYAT SUCI AL-QURAN, SELAMATKAN WARDINA SEKELUARGA

Wardina dirompak
Wardina-pelakon, model dan pengacara membaca  ayat-ayat Al-Quran dan dengan izin Allah telah  menjadi penyelamat diri dan keluarganya apabila rumahnya di Bukit Utama 2 dekat sini, dipecah masuk tiga perompak bertopeng, awal pagi 12 Januari.
“Keluarga saya tak putus-putus membaca ayat suci al-Quran agar kami sekeluarga dilindungi oleh ALLAH dan tidak diapa-apakan oleh perompak.” “Sewaktu keluarga tidak henti-henti melafazkan kalimah suci al-Quran, perompak tersebut tidak tenang dan berkali-kali mengarahkan mereka berhenti melafazkannya,” tambah Wardina lagi.

Ini menunjukkan pembuat kejahatan dan kemungkaran menjadi takut dan gerun dengan Al Quran, itupun kalau ada iman dalam dada walaupun perompak.
Nasib baiklah Wardina dan keluarga dapat membaca dan melafazkan ayat Al Quran. Bagaimana kalau artis atau kita sendiri yang tak pernah mengambil tahu tentang Al Quran dan tak pun pernah mengingati. Tentu lagi leceh, takkan nak menyanyi…..
Apapun syukur, Wardina dan keluarga selamat. Moga kita semua dilindungi oleh Allah Setiap Saat..InsyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...