Jumaat, 23 Mac 2012

#SOSIAL# HUKUM & BERI PENGAJARAN KEPADA REMAJA YANG SUKA LARI DARI RUMAH!~


 
Siti Nur Fatihah Mahadi dengan rela hati mengikut suami orang..apa ke jadahnyer?


Remaja lari dari rumah merupakan satu masalah yang baru di kalangan masyarakat kita hari ini. Masalah ini menjadi satu gejala yang begitu sukar untuk dibendung malah semakin berleluasa di kalangan anak-anak mahupun pelajar sekolah. Walaupun pelbagai langkah telah diusahakan oleh pihak-pihak tertentu namun masalah ini tetap berlaku.

Terdapat pelbagai punca yang membawa kepada berlakunya masalah ini. Antaranya ialah terpengaruh dengan rakan sebaya. Kebanyakan pelajar terikut-ikut dengan perangai rakan karib mereka. Seandainya rakan mereka suka berfoya-foya mala mereka cukup mudah untuk turut berfoya-foya bersama rakan-rakan tanpa memikirkan kesan baik dan buruknya. Rakan karib yang sering pulang lewat alan mempengamhi mereka untuk turut pulang lewat. 

Begitu juga sekiranya rakan karibnya lari dari rumah mereka alan mengikutinya. Justeru, mereka akan berasa seronok dan tidak lagi mahu pulang ke rumah ibu bapa mereka. Terdapat juga segelintir daripada mereka yang mulai bekerja dan memulakan penghidupan barn dengan bekerja sendiri. Perkara yang paling mengecewakan apabila ada anak gadis yang terlibat dengan gejala lari dari rumah ini.

Gadis di atas (Gambar) kononnya, diculik orang..tapi selepas 2,3 hari anak perempuan yang hilang diketahui mengikutteman lelaki…

Apa ke jadahnya budak-budak perempuan skang neh?

Inikah dinamakan sebagai bahana Facebook? Bahana SMS? Bahana MMS?..

Dulu jarang sekali kita dengar kes-kes sebegini…skang seperti menjadi satu trend budak2 perempuan hilang entah dan tidak balik rumah...

Apakah tindakan kerajaan dalam menangani isu ini? Tiadakah tindakan atau hukuman kepada budak-budak ini dan menjadi pengajaran kepada remaja-remaja lain sekiranya mereka melakukan perkara ini akan dikenakan hukuman atau sebagainya?

#POLITIK# ‘SAYA BERTUDUNG BUKAN MAHU MASUK PAS’-Enot

 
Wah PesYen Aper neh? Pesyen Rabbit ker Enot?

“Petaling Jaya: Pelakon dan pelawak Enot atau nama sebenarnya Alliza Abdullah mengambil pendekatan untuk lebih beradab dari segi kata-kata selepas membuat keputusan memakai tudung sejak sebulan lalu.”

Alahamdulillah, SM mengucapkan tahniah kepada pelakon Enot kerana berhijrah kepada lebih baik dengan menutup aurat….

Apa yang SM nak tegur, hope artis2 nie berhijrah dengan bersungguh-sungguh bukan kerana ikutan trend masa kini yang ramai kalangan artis memakai tudung kerana peluang berlakon dan menjdai duta semakin menjadi-jadi…

Bukan juga kerana mengikuti  parti-parti yang kononya menjanjikan syurga duniawi,,,kuikui..
Apap pun syabas Enot..teruskan menutup aurat bukannya membalut aurat….!~

Khamis, 22 Mac 2012

#POLITIK# GAMBAR SKANDAL PEMIMPIN DUNIA

George W. Bush 
 
Nga Buat Aper tur??? Macam nak Ber*&% jer..huhu
I
I
V
 
" Ya tuan-tuan & puan puan, Silalah datang ke gerai char kuew teaw kami !!! " 
I
I
I
V
Silvio Berlusconi 
 
Oooooo......  beginilah cara anda untuk tiup belon buih yang dalam botol tu ''' fuuhhh... fuhhh ... 
I
I
I
V
Barrack Obama and John McCain 
 
Caa.Caa.Caa...Uwek !!! beginilah cara tarian quandro-quandro untuk menari ala mambo  
I
I
I
V
Nicolas Sarkozy 
 
Errghhh !!! kejang kaki aku... aduh !! cover-cover ...  
I
I
I
V
 Hillary Clinton 
 
enaman muka untuk kekal awet muda. Cuba try, bukan janji ! pastinya adoi ! 
I
I
I
V
SAPA NEH??? PIKIR SENDIRI LAR WOIT!!!
 
SUMPAH I TIDAK PERNAH MENIPU!!!
DENGAR BOLEH PERCAYA JANGAN......................................

Jumaat, 16 Mac 2012

#SOSIAL# SENGSARA DI TANAM HIDUP-HIDUP



Pada tahun 1833, Mexico mengalami wabak taun. Beribu-ribu lelaki, wanita dan kanak-kanak Mexico menjadi mangsa penyakit itu. Undang-undang yang pada masa itu menyatakan  bahawa cukai  kubur terpaksa  dibayar oleh  keluarga  si mati. Sekiranya cukai kubur tidak dibayar,  mayat manusia  akan  dikubur  dan disimpan, sehingga cukai telah dibayar. 


Ini mengakibatkan mereka yang tidak mempunyai waris, mayat mereka di simpan oleh pihak kerajaan. Keadaan iklim yang kering dan keadaan tanah dikenalpasti punca mengapa mayat tidak mereput dan menjadi mumia secara semulajadi.Hinggalah pada lewat 1990an kerajaan mula menjadikan mumia ini sebagai tarikan pelancong.
 
 
Beberapa mumia yang dipamerkan membuktikan  yang mereka ditanam hidup-hidup. Terdapat begitu banyak mangsa untuk dikebumikan semasa wabak taun dan ada beberapa orang yang sakit  telah ditanam sebelum mereka meninggal dunia. Wajah mereka yang ditemui menunjukkan betapa mereka mengalami  kesengsaraan dan berputus asa.  

Sesetengah orang-orang yang telah ditanam hidup-hidup didapati menutup muka mereka dengan tangan mereka, dan banyak  tanda calar pada badan mereka, disebabkan oleh perjuangan mereka untuk melarikan diri dari kubur masing-masing.  Mumia ini mewujudkan paparan mengerikan
dan menyeramkan.
 
 
Tidak semua mayat-mayat yang disebabkan oleh wabak taun. Salah satunya Ignacia Aguilar yang mengalami keadaan jantung yang berhenti untuk beberapa jam pada satu-satu masa. Satu pengalaman pahit bagi dirinya bila jantungnya  berhenti lebih panjang daripada biasa.  

Menganggap dia mati, keluarganya telah mengkebumikannya. Setelah lama tertanam, mayatnya ditemui terletak dengan cara yang luar biasa. Aguilar telah didapati cuba bangkit dengan  
lengan kemukanya dan telah menggigit  daging lengannya. Terdapat darah di dalam mulut dan calar- calar pada dahinya. Sangat kasihan bila saja  dia menemui dirinya ditanam hidup-hidup dan terperangkap,  Ignacia  Aguilar  cuba untuk membunuh diri.

 
 
I
I
I
I
V
 
INI MAYAT YANG SANGAT MENGERIKAN DARI GAMBAR-GAMBAR DI ATAS!!!
SILA JANGAN LIHAT LAMA-LAMA DIKHUATIRI ANDA AKAN DISERANG SAKIT JANTUNG!!!


Khamis, 15 Mac 2012

#SOSIAL# KAITAN USTZ AZHAR IDRUS & MAT REMPIT?


 
Jika Ceramah2 Ustaz Idrus dapat membawa Kembali Mat2 Reput aper Salahnyer?

Dalam menangani masalah mat rempit yang semakin hari semakin membimbangkan..kehadiran Ustaz Azhar Idrus dilihat sebagai penyelamat…mayb bukan semua mat rempit@mat reput akan berubah hanya selepas mendengar ceramah ustaz ini…tetapi daripada 0…kalo 1 pun yang berubah sudah kira baik…LOL!

SM, tidak pernah menolak kebaikan…apa pun demi kebaikan SM ikut dan setuju tidak kira berlaianan fahaman politik…

Apa pun Sila layan pengakuan Bekas Mat Rempit Ini…Baca Pengakuan Mat Rempit Yang Dah Berubah

#LAWAK SEMERAHCILI# HANYA DI MALAYSIA!

 
Wah Hanya Untuk VVIP & VIP jer? Ape CeloP??
 
Kerbau Berteduh Di Stesen Bus, Lembu Berteduh Di KondO! Opss!
 
Hebat! Golongan OKU dapat jadik Pengarah!...
 
Layan..dah lenguh lutut! tibai jela duduk...
I
I
I
I
V
 
Sebijik Sama Pun! 'Itu Bukan i!'

HANYA DI MALAYSIA HAHAHAHA

#POLITIK# KISAH BURUNG PIPIT DAN ANWAR IBRAHIM

 


Pada suatu hari, sebuah rumah di pinggir kampung terbakar. Seekor burung pipit membawa airmenggunakan sayapnya. Seorang pemuda hairan melihat burung itu berulang-alik membantumemadamkan kebakaran.

Pemuda : Wahai burung pipit. Mengapakah engkau berulang-alik membawa air?

Burung : Aku ingin membantu memadamkan api yang sedang marak.

Pemuda : Tapi, tidakkah kau tahu bahawa sayap kau hanya mampu membawa dua titis air saja?

Burung : Aku tahu.

Pemuda : Tahukah kau bahawa titisan air yang kau bawa itu tidak akan dapat memadamkan kebakaran itu?

Burung : Aku tahu wahai pemuda.

Pemuda : Tetapi mengapa kau masih berterusan berbuat begitu?

Burung : Sesungguhnya apabila Allah bertanya sama ada aku nampak atau tidak kebakaran itu, aku akan jawab bahawa aku nampak kebakaran itu. Dan jika Allah bertanya apakah usaha aku untuk membantu. Lalu aku akan menjawab bahawa aku telah membawa titisan air menggunakan sayapku untuk membantu.

Pemuda : Wahai burung, sesungguhnya engkau adalah makhluk yang berjiwa mulia.
Moral : Jika kita mahu menolong seseorang, bantulah sekadar yang kita mampu. Sekurang-kurangnya kita ada menyumbang bakti.
I
I
I
I
I
V
 
Bagaimana yang ini? Setahu SM, asek bercakap pongpang-pongpang atas pentas tapi tak daq satu apa pun yang diberikan untuk kebaikan rakyat..bohong..menipu..tunding jari pd org..itu jer kejernyer…

Agak2…antara burung pipit dengan Anwar Ibrahim siapa yang lebih Mulia?


#INFO SEMERAHCILI# POTONG KUKU IKUT SUNNAH RASULLULLAH

 
Masa nak potong kuku kita main bedal jer…betulkan? Padahal ada cara yang Rasullullah telah praktikan sejak Baginda Hidup….Mari kita sama2 mendapat pahala dengan memotong kuku mengikut Sunnah Rasullullah….Jom~

Selasa, 13 Mac 2012

#LAWAK PETANG SEMERAH CILI# SAYANG KER???

Sayang KER???

Pak Mat adalah seorang penduduk sebuah pondok di Selatan Thailand. Pada pertengahan bulan Mei yang lalu isterinya yang bernama Maznah telah meninggal dunia kerana diserang penyakit jantung.

Pak Mat yang berusia menjangkau 40an telah diperhatikan oleh jiran-jirannya agak luar biasa iaitu beliau telah pergi ke kubur isterinya sebanyak tiga kali sehari. Pak Mat pergi pada waktu pagi, tengah hari dan petang untuk menyiram kubur isterinya lebih dari dua minggu secara berterusan. Ada setengah dari jiran dan penduduk tempatan beranggapan Pak Mat begitu cintakan isterinya.

Seorang sudaranya yang terdekat telah berkata, "Awak ni terlalu sangatcintakan isteri sehingga sanggup berbuat demikian, yang mana tak ada siapa lagi di kampung ini buat begitu."

Pak Mat menjawab, "Sebenarnya sebelum Maznah hendak hembuskan nafas yang terakhirnya, beliau telah berpesan kepada saya, kalau hendak kahwin pun tunggulah sehingga rumput di kuburnya tumbuh dahulu. Oleh yang demikian saya terpaksa siram kuburnya supaya rumput cepat tumbuh."

#INFO SEMERAHCILI# 10 KANAK-KANAK YANG AJAIB



1. Kim Ung-Yong : Manusia Dengan IQ Tertinggi di Dunia
Lahir pada tahun 1962, kanak-kanak dari Korea ini diiktiraf sebagai manusia genius di seluruh dunia. Bayangkan pada umur 4 tahun, dia sudah boleh membaca huruf Jepun, Korea,Jerman dan Inggeris.Pada umur 5 tahun dia mampu menyelesaikan masalah pada soalan kalkulus. Dia mencatatkan dirinya pada Guinness Book of World Records dengan “Highest IQ” 210.
2. Gregory Smith : Mendapat Penghargaan Nobel Pada Usia 12 tahun
Lahir pada tahun 1990, Gregory Smith mencatatkan namanya pada nobel perdamaian. berkat usahanya dalam mendirikan International Youth Advocates,Komuniti Orang muda seluruh dunia.Dia pernah bertemu secara langsung dengan Presiden Bush, dan juga Michael Gorbacev.
3. Akrit Jaswal : Dokter Bedah berusia 7 tahun
Dengan gelaran “budak terpandai di dunia” telah melekat pada Akrit Jaswal, seorang kanak-kanak dari India.Dia mengejutkan orang ramai, ketika pada umur 7 tahun kerana melakukan pembedahan pada seorang gadis di tempatnya. gadis itu menderita luka akibat terbakar di tangannya, hingga tangannya tidak dapat dibuka, dan jaswal pun melakukan pembedahan hingga jari-jemari gadis itu boleh terbuka seperti sedia kala. Ketika ini, dia tercatat sebagai doktor paling muda di dunia, dia diterima masuk di Universiti pada usia 11 tahun.
4. Cleopatra Stratan : Penyanyi Berusia 3 Tahun dengan Gaji 1000€ per lagu
Lahir Pada 6 Oktober 2002 di Chisinau. Dia adalah pencatat sejarah di Industri muzik sebagai seorang penyanyi,dengan albumnya tahun 2006 La vĂ¢rsta de trei ani (“pada usia 3″). Dia mencatat rekod seorang artis cilik yang muncul diatas pentas dengan ribuan peminatnya. Dia juga menerima penghargaan MTV Award dalam Artis termuda yang mencetak #1 Hit.
5. Aelita Andre : Pelukis berusia 2 tahun
Kanak-kanak kelahiran Australia ini, baru berumur dua tahun namun sudah menunjukkan bakat sebagai genius, dia memiliki sebuah gudang pertunjukkan untuk karya-karya abstraknya.Pada mulanya Mark Jamieson, pengarah dari Brunswick Street Gallery di Melbourne’s Fitzroy, tertarik melihat sebuah foto lukisan dari Aelita Andre. dan dia menginginkan Aelite Andre bergabung dalam kumpulannya kerana bakat lukisannya itu. Ketika undangan telah dibuat, dia baru saja menyedari bahwa Aelita adalah kanak=kanak yang masih berumur 22 bulan. Namun dia tetap melanjutkan pertunjukannya itu.
6. Saul Aaron Kripke : Mengajar Havard ketika masih di Sekolah Menengah
Lahir di New York dan membesar di Omaha pada tahun 1940. Genius satu ini, ketika darjah empat dia sudah menguasai algebra, ketika akhir Sekolah Rendah dia sudah pandai geometri, kalkulus dan falsafah. Ketika Sekolah Menengah dia memperolehi surat tawaran kerja dari Harvard sebagai pensyarah, namun ibunya menyuruhnya untuk menamatkan sekolahnya dahulu.K ripke dihadiahkan Schock Prize, Nobel Falsafah. Sekarang, dia dinobatkan sebagai ahli falsafah terbesar dalam sejarah.
7. Michael Kevin Keaulus :Menamatkan pengajian ketika berumur 10 tahun
Kevin lahir pada tahun 1984, dia menamatkan pengajian pada umur 10 tahun. dan tercatat sebagai sarjana termuda. dia mengajar universiti pada usia 17 tahun. Namanya semakin popular ketika dia memenangi sebuah quiz online. Pada 2006, dia mencapai final di tanda burnett/aol perebutan Gold Rush, permainan menguji minda/teka-teki, dan menjadi pemenang pertama 1 juta di permainan online tersebut.
8. Fabiano Luigi Caruana : Grandmaster pada usia 14 tahun
Seorang kanak-kanak berwarga negara Amerika dan Itali ini sungguh genius. Pada tahun 2007 dia memperoleh Grandmasternya,pada usia 14 tahun 11 bulan, 20 hari. sejarah telah mencatat namanya dalam Grandmaster termuda.Dan pada bulan April 2009, dia memperolehi Elo rating 2649, dalam usianya yang dibawah 18 tahun, membuatnya sebagai orang yang memperolehi ranking terbanyak, dan menakjubkan, hal tersebut dilakukannya sebelum usianya genap 18 tahun.
9. Willie Mosconi : Pemain Billiard Professional pada usia 6 tahun
Mendapat gelaran “Tuan Pocket Billiards”. Dia berasal dari Philadelphia, Pennsylvania. Ayahnya seorang pemilik tempat Billyard, namun ayahnya tidak mengizinkannya bermain, dia sering bermain dengan batang penyapu milik ibunya. Ayahnya melihat bakat anaknya, dia sering mengalahkan orang-orang yang lebih tua darinya.Antara tahun 1941 dan 1957, dia memenangi BCA World Championship selama 15 kali tanpa pernah kalah sekalipun.Dia membuat berbagai macam trik, membuat banyak rekod, dan membuat billyard menjadi sukan yang terkenal.
10. Elaina Smith : Penyiar Radio berusia 7 tahun
Dalam usianya yang 7 tahun Elaina telah menjadi penyiar radio dengan pendengar yang melebihi umurnya. Elaina banyak memberikan penyelesaian tentang percintaan kepada para pendengarnya. Bagaimana caranya memutuskan hubungan dengan kekasih, Bagaimana caranya untuk membina hubungan yang harmonis dan banyak lagi yang lainnya.
I
I
I
I
V
V
V
YANG INI GENIUS  TAK???

Hahaha..Mang Genius tapi Pandai dalam MENIPU!!!

Isnin, 12 Mac 2012

#POLITIK# ANWAR KALAH PADA NAJIB?

Kelakar gila, ada gak hanjing takot dengan Kucing beb!

Macam Anwar Jer….Pandai ‘Melalak’ saner sini..tapi hakikatnyer, penakot beb!.....layan~..


#POLITIK# CAYALAH ZAMBRY!!! DAPAT SURAT CINTA


Surat Terbuka Buat Menteri Besar Perak, YAB Datuk Seri Dr @ZambryAbdKadir
Syuku-Syukur Kekayaan Makin Banyak...
9 Mac 2012

YAB DATO’ SERI DIRAJA DR. ZAMBRY BIN ABDUL KADIR

Menteri Besar Perak,
Pejabat Menteri Besar Perak,
Aras 2, Bangunan Perak Darul Ridzuan,
Jalan Panglima Bukit Gantang Wahab,
30000 Ipoh, PERAK.
YAB Dato’ Seri Diraja,

Moga YAB berada di dalam keadaan senang dan lenang; disaluti segala macam kekayaan yang sedang berterbangan masuk ke pejabat, rumah, kawasan, negeri dan segala jajahan takluk YAB. Kehebatan intelektual YAB memang tak ramai yang dapat menyangkal. Sangat hebat dan dihormati. Kawan dan lawan. Inilah masalahnya. Kalau dah kawan dan lawan pun hormat. Kita pun mulalah naik lupa dengan hakikat dari mana kita datang.

‘Grand Design Sabotage’ di Perak

Sebagai aktivis reformasi asal, saya memang tidak gemar dengan mereka yang berselindung di sebalik pendirian mereka yang sebenar. Warna mereka kadang-kadang tak jelas. Di depan cakap lain. Di belakang cakap lain. Depan YAB buat lain. Di belakang buat lain. Di depan hormat dan respek orang lain. Di belakang sebenarnya memuja dan mendewakan orang lain.

Sebagai aktivis reformasi asal, kita memang kenal dengan musang berbulu ayam, musuh dalam selimut, api dalam sekam, siapa yang sebenarnya telunjuk lurus; namun kelingking elok menganyam adu domba dan masalah. Kami tak pernah lupa perangai kawan-kawan yang mudah pada wajah dan kata-kata meninggalkan perjuangan; tapi masih lagi mengadap dewa politik yang sama. Di kanan makan. Di kiri makan. Ironinya, kebanyakan mereka ini di bawah lembayung kasih dan pemerintahan YAB jua. Apakah YAB menyedari semua perkara yang sedang berlaku ini?

Untuk makluman YAB, semua data, risikan, berita, strategi sudah lama tumpah ke pihak lawan. Sudah lama. Mereka gembira dan sedang menikmati buah-buah risikan politik yang dilakukan oleh gerombolan YAB. Mereka mampu mengkaji kedudukan politik Perak sehingga ke PDM. Termasuk di kawasan YAB sendiri!

Biarlah dikatakan, mereka sedang mengatur coup politik yang maha hebat dalam PRU yang akan datang. Maha hebat. Kami rasa YAB tahu. Atau sengaja buat-buat tak tahu. Sudahkah YAB selidiki semua mereka yang terlibat di dalam penyediaan war room di Perak. Sudah? Apakah sudah ditapis beberapa kali?

Daripada perbualan kami dengan inner circle YAB, maka sedarlah kami YAB sedang bermain dengan game yang sangat bahaya. Jangan begitu YAB. Lupakanlah pendewaan politik lama. Mereka tidak segan silu berkongsi cerita dengan kami yang nyata sudah terpinggir ini. Mereka bangga dengan jumlah harta karun yang mereka peroleh. Mereka membesarkan diri dengan segala macam kemudahan yang mereka dapat. Mereka gembira dengan hakikat mereka pegang YAB di dalam kocek mereka.

Apakah ini kumpulan yang YAB percayai, kasihi dan harapkan? Lama mana mereka dalam perjuangan UMNO? Berbaldi agaknya ludah mereka terhadap UMNO pada suatu ketika.

Mereka cukup bongkak mengatakan politik sudah menjadi sangat ‘fluid’ dan mereka berhak menentukan kiblat politik mereka. Ini sangat berbahaya YAB.

Harap dapat diselidik dan dinilai. Kami hanya berharap KESETIAAN YAB tidak berubah. Jangan cakap lain. Buat lain. Jangan YAB buat lain. ‘Turncoat brothers’ buat lain.

* sekali lagi kami tekankan: GAME ini sangat bahaya YAB.

Sekian. Wassalam.

AKTIVIS REFORMASI KEADILAN
1997 – 2006

Pada SM, mungkin ini suarat teguran untuk MB perak ini supaya mengubah strategik....Ini kerana selalunya maklumat drpd org bawahan lebih tepat dan betul kerana kbykkn yang berada di peringkat bawahan bukan mahu membodek atau 'jaga muka'...

Hope, MB perak nie sedar yang PRU-13 makin dekat....so pikir-pikirkanlah......

Jumaat, 9 Mac 2012

#POLITIK# KSN MERAJUK HANYA DAPAT KENAIKAN 7% SAHAJA

7% Jer?, Tak Per, Gaji Da BEsor...

Nak Sambung Lagi???

SBPA Batal!, SSM dikekalkan..wah ayat..pehhhh tak menahan tur…

Bukan itu SM, mak citer beb!..yang SM hangin 1 badan bukan sebab pembatalan tur, tp apekejadahnyer, dulu duq kalut-kalut p taklimat, p sain, pasang angan2 baek punyer..alih2 batal..adoii…

So, sapa yang bertanggungjawab? KSN..KSN…itulah nama yang harus kita Tanya…Berapa kali dah tindakan dan dasar KSN tidak menguntungkan dan menyebelahi kerajaan terutamanya dalam menjaga kakitangan awam di peringkat bawahan.

Itu pun ada hati nak jadik presiden Perbadanan Putrajaya lagi..wahh dasat beb!..SM, ras yang dia peduli hanya gaji, elaun besar dier jer..masa SBPA ada yang cakap kenaikan gaji tahunan dia sampai 130%..nak teberak dengar punya naik gaji dia..tujuh keturunan makan tak abih woit!

Kepada PM kesayangan ramai, dah tiber masanya kita tamatkan kontrak KSN neh! Dah tiga kali sambung tp pikir TEMBOLOK dier jer…PM, jenguk2lah yang dibawah neh..sebab kami neh memang banyak masalah yang BASIC..bukan seperti yang berada di atas tur..mang tak der masalah tapi sengaja cari masalah sebab GAJI BANYAK BENORRR….



#POLITIK# ''UNDILAH BARISAN NASIONAL''- AZNIL @ PAK NIL

Ikhlas Berjuang!!!

Apa yang SM, lihat dengan Pak Nil neh, beliau ikhlas di dalam perjaungan dan berkata-kata…
Ramai diluar sana sangat bimbang untuk mempertahankan dan memperkata mengenai pendiri mereka mengenai parti apa yang mereka sokong..

Ada yang malu-malu kucing dan menyorok apabila ditanya mengenai kepentingan mereka di dalam parti, siap cakap ‘aku tak blah mana-mana pun…’ padahal di belakang siap mengutuk, memuji parti2 mana yang dia tak suka dan suka..

Aznil@pak nil tanpa segan silu menyatakan pendiriannya dengan ucapa  ‘Undilah Barisan Nasional’ di dalam programnya sendiri tanpa bimbang di boikot oleh pihak2 pembangkang di dalam programnya…

Ikhlas? Tanyalah diri anda….


Khamis, 8 Mac 2012

#POLITIK# DUA EXCO KEDAH DEDAH RAHSIA SEBENAR

Ada Kejutan Lagi????

KUALA LUMPUR, 5 Mac: Isu pergolakan kerajaan negeri Kedah selesai apabila Timbalan Pesuruhajaya PAS Kedah, Ir Phahrolrazi Zawawi dan Dr Ismail Salleh akan menyertai semula barisan Exco kerajaan negeri. <Selesai Mankok Ayun Selesai???>

"Matlamat saya sudah tercapai, saya akan sertai semula Exco," kata Phahrolrazi kepada Harakahdaily.<Wah..tercapai Erk? Padahal Duq dalam Ribut Sebab nak election jer Weh!>

Ketika ditanya, apa matlamat itu, Phahrolrazi berkata, beliau mahu pentadbiran negeri Kedah dijalankan secara berjamaah.<Kalo Jemaah, Naper Duq Masok Paper Woit??>

kalo korang nak baca lagi berita neh, p bukak laman web Harakohhhh tur...SM malas nak layan beb! penat tgk laman web yang penuh dengan ubat kuat tur kuikuikui...

Jemaah bley pakai ker???