Jumaat, 13 Januari 2012

#POLITIK# PKR TERPAKSA TUKAR PLAN B, BILER ANUWAR TERLEPAS!~


Apa yang SM, dengar dari orang-orang terdekat dalam PKR…Anuwar Ibrahim dan pengikut2nya terpaksa mengubah plan..dari plan A..bertukar ke plan B!...nak buat macam mana plan sudah kena cantas deq kerana Anuwar terlepas kes khalwat huhu……………..

Kesian pun ada. Pelik pun ada. Agaknya memang PKR tak jangka Anwar dibebaskan oleh mahkamah. 14 Januari 2012 ini dijangka PR akan merasmikan manifesto PRU yang akan datang.

Kalau mengikutkan persediaan awal, 14 Januari ini akan digunakan sebagai MEDAN UTAMA merasmikan manifesto – yang terkandung beberapa perkara 
utama.

Tapi antara yang paling utama adalah – agenda BEBAS ANWAR 901. Semua dah siap. Logo dah siap. Gambar dah siap. Montage dah siap.

Sudahnya, banyak benda kena buat semula. Program yang awalnya menjadi medan – MENDEWAKAN Anwar sudah perlu ditukar kepada sesuatu yang lain. BERSIHKAN RAKYAT dijadikan agenda utama. Berbanding BEBAS ANWAR.

Nampaknya, banyak benda yang kena re-design. Apa nak buat. Kalau sebelum ini boleh maksimakan kes Anwar. Sekarang sudah kena tukar. Banyak juga belanja. Tapi tak apa. Bak kata Setiausaha Agung PKR, ‘nak buat macamana….kita agak lain; jadinya lain’.

Berdasarkan info rakan-rakan di HQ; manifesto baru tidak banyak beza. Cuma beberapa bab awal mengenai BEBAS ANWAR terpaksa diperbaik dan diperbetulkan.

Tuduhan bahawa HAKIM makan suap, Polis mengikut telunjuk PM, Jude Pereira adalah alat politik – sudah tidak boleh dipakai lagi.

Sebab itu, tema BERSIHKAN RAKYAT dijadikan tagline baru. Perkataan ‘BERSIH’ perlu ada bagi menumpang populariti program tersebut. Rakyat hanya penyedap sahaja.
Apa benda lain dalam manifesto? Tak lari banyak daripada Buku Jingga, kata rakan tersebut. - Gelagat Anwar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...