Rabu, 18 Januari 2012

#POLITIK# "MAT SABU & MUSTAFA ALI SEMBUNYI 100 JUTA"-Hassan Ali

Haha, tajuk mang macam gempak! Tp SM baca boleh percaya jangan huhu..

Dah namanya pun parasite, mestilah gelapkan duit..haha..tp ini kes yang berkaitan tp tak sama..layan…

Parasit? macam ada iras2 la gak..

Setelah sekian lama berusaha untuk memasuki PAS yang selama ini dikuasai kepimpinan kumpulan ulama, pada Muktamar PAS tahun 2011 memperlihatkan kekuasaan kumpulan profesional yang selama ini mengintai peluang untuk menakluki dan menguasai PAS.

Kekalahan beberapa pemimpin kumpulan ulama seperti Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Dr Hassan Ali dan beberapa pemimpin ulama lagi telah membuka peluang dan ruang seluas-luasnya kepada kumpulan profesional untuk berkuasa sekaligus membawa hala tuju yang baru kepada PAS.

Kumpulan profesional ini mendapat sokongan secara terbuka daripada Anwar Ibrahim dan sekaligus mendapat tajaan daripada PKR. Anwar Ibrahim terpaksa menyusup masuk ke dalam PAS disebabkan populariti PKR sudah jatuh menjunam dan kebanyakan penyokong PAS merupakan ‘hardcore’ dan ini boleh dimanipulasi oleh Anwar Ibrahim untuk meraih undi.

Menyentuh mengenai pemimpin parasit PAS yang merupakan penyokong kuat kepada fahaman yang dibawa Anwar Ibrahim telah meresapi PAS dan berjaya memesongkan perjuangan sebenar PAS seperti yang didakwa bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali.

Ia bukan satu rahsia malah usaha kumpulan itu untuk menguasai Pas telah lama dirancang termasuk ketika zaman kepimpinan Allahyarham Yusuf Rawa dan Allahyarham Datuk Fadzil Noor, namun gerakan itu berjaya disekat.

Nota;

Kalo jadik lintah pun baik gak...isap darah kotoQ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...