Isnin, 15 Ogos 2011

KE MANA SUDAHNYA KESEMUA MUSLIM YANG TELAH MURTAD?

AdAkAh Ini WajaH2 MuslIm YanG Di Dakwa TelaH MurTad Itu? SewaKtu PemerIksaan gereja DUMC tempoh Hari...
SekiranYa BenaR MereKa sudah MurTad apaKah TindaKan Seterusnya Untuk Membawa Mereka Kembali Ke PangkaL JalaN???
 MenGapaKah Orang2 Melayu/Islam ini ada di gereja DUMC ketika pemeriksaan JAIS di jalankan???
SiapaKah GeraNgan InsaN ini???Misteri..

Salam, bermacam2 hal yang kita dengar berkaitan murtad..berita yang pernah mengemparkan negara ketika dulu apabila seorang gadis bernama Nor'aishah Bt Bokhari,yang ketika itu berusia 26 mengaku murtad meskipun bapanya, Bokhari mendakwa mendidik anaknya dengan agama Islam yang kuat…kes

Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Di sini saya pendekkan cerita serba sedikit mengenai kejadian;-

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.


Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat university Al Azhar kalau dia hendak .

Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C.

Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 997, “Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah Kristian.”-luruh Jantung aYah yang membesarkannya mungkin ketika mendengar anak kesayangannya berkata demikian...

Permohonan murtad berkenaan telah dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Baca Herbes Corpes bawah bab 36 Kanun Acara Jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Artikel 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.

Sebab yang dia beri, “Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.”

Perenggan 23: “Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik”.

Ini sebahagian yang SEMERAHCILI!, boleh ‘refresh’ balik..adakah apabila menjadi seperti ini isu Murtad hanya mengikut musim..tapi akan diam dan senyap apabila isu ini tidak lagi dimainkan di media2 perdana di dalam negara kita???

Yang sudah murtad pastinya sudah hilang ke mana..apakah jalan terbaik untuk menyelesaikan masalah ini? Masalah yang kesannya bukan sedikit tetapi terlalu besar kesannya kepada umat Islam yang sentiasa menghadapi serangan baik dari segi akidah, mental mahupun fizikal dari pihak2 kafirlaknatullah ini!

Apakah kita hanya mampu bercakap, bersembang, melihat dan seterusnya kesemua masalah2 yg berkaitan akidah umat Islam terus hanyut?

Tiadakah jalan penyelesaian yang terbaik untuk menyelesaikan masalah Murtad dikalangan umat Islam khususnya dinegara ini? Seterusnya mencegah perkara2 ini dr terus berlaku setiap hari?

Di bawah adalah senarai nama2 peserta Islam yang menghadiri program pusat komuniti Dream Centre yang dimiliki oleh Gereja Methodist Damansara (DUMC).

Nama 12 peserta itu adalah seperti berikut :
1. Nadeane Binti Che Mohd Salleh
2. Muhammad Khairul Dhillon Bin Abdullah
3. Ina Reima Fitriza Binti Mahadzir
4. Ade Andrian Putra Bin Mahadzir
5. Nea Reima Mareana Binti Mahadzir
6. Rasyidah Binti Razak
7. Nur Umrah Binti Razak
8. Mohd Haslan Bin Bob Hasnan
9. Faridah Binti Abdul Rahman
10. Nur-Al Ashikin Binti Shaikh Dawood
11. Faridah Binti Abdul Latep
12. Sahrunida Binti Asaad

Apakah benar kesemua nama2 diatas secara zahirnya ataupun di dalam kad pengenalan hanya terletak nama orang2 melayu dan Islam adalah Agamanya? Apakah jalan yang terbaik untuk membawa kesemua penama2 ini ke jalan yang benar sekiranya benar mereka ini telah tersesat dan telah MURTAD! Nauzubillah….

Adakah benar kebanyakkan anak2 muda ini Murtad kerana mengejar kemewahan dan sesetengahnya kerana kesempitan hidup menyebabkan mereka murtad? Pelbagai persoalan ini perlu diselesaikan dengan segera bukanya kerana ia digembar-gembur oleh pihak media.

Perkara yang terbaik adalah “Back To Islam”, ini pendekatan yang paling baik SEMERAHCILI!, rasakan..tiada agama yang seindah ini…..

Note:
Sedih..Sedih..sedih....Berita Yang MenyedihKan Untuk Umat ISLAM.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...