Khamis, 5 September 2013

EKSKLUSIF !!! KEPADA KERAJAAN MALAYSIA !!! TOLONG TINGKATKAN JUMLAH BR1M DAN PERKHIDMATAN PENGANGKUTAN AWAM !!!

Ramai yang merasa lega apabila kerajaan mengumumkan bahawa penjimatan RM3.3 bilion menerusi pengurangan subsidi bahan api akan digunakan semula untuk kepentingan rakyat.Justeru,ramai yang ternanti-nanti bagaimanakah RM3.3 billion tersebut akan dimanfaatkan.

Apa yang telah diketahui ialah kerajaan bakal meningkatkan jumlah BR1M kepada golongan berpendapatan rendah.Tetapi jumlahnya tidak lagi diumumkan.Oleh itu,adalah dicadangkan agar kerajaan meneliti secara mendalam dengan mengambil-kira pandangan dan nasihat pihak-pihak yang berpengalaman dan pakar sebelum membuat apa-apa keputusan mengenai RM3.3 billion ini. 


Ini kerana saya tidak mahu kerajaan sekali lagi dikritik kerana membuat keputusan sebelum mengkaji terlebih dahulu kesan ke atas semua pihak serta alternatif lain sepertimana yang berlaku dalam isu pengurangan subsidi minyak ini.Beberapa pihak telah membayangkan yang BR1M akan ditingkatkan sehingga RM1000 hingga RM1500.


***SM rasa ada baiknya BRIM diberikan lebih daripada tahun2 sebelum ini. Bagi Meredakan kemarahan Rakyat....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...