Selasa, 3 Julai 2012

#POLITIK# SOMEBODY MAHU SABOTAJ NAJIB?

Adoi, Najib nak sampai macam mana ke destinasi yang ditujui, if sampan asyek Bocor beb???pikir-pikirlah... 


Suruhanjaya Perkhimatan Awam (SPA) memperkenal dua dasar baru, yang berkuatkuasa semalam, bagi meningkatkan peluang permohonan jawatan dalam perkhidmatan awam.
   
Dasar pertama SPA ialah membenarkan pemegang Ijazah Sarjana Muda memohon jawatan di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bagi membolehkan semua calon bersaing dalam memohon mana-mana jawatan yang bersesuaian tanpa sekatan tahap kelayakan akademik.

Menurut kenyataan SPA, sehingga kini, seramai 852 calon yang memiliki Ijazah Sarjana Muda mengemukakan permohonan ke jawatan yang berkelayakan SPM. 

Dasar kedua pula membenarkan calon mengemukakan permohonan sehingga 15 jawatan pilihan dalam Borang Permohonan Pekerjaan Online SPA8i berbanding lima jawatan sebelum ini.
   
Langkah itu bertujuan memberi lebih banyak peluang kepada calon untuk dilantik ke jawatan bersesuaian. 
   
Sejak semalam, seramai 5991 calon mengemukakan permohonan untuk lebih daripada lima jawatan.
    
- Bernama

Salam, aku pelik woo, apesal semakin hari semakin pilihanraya ada jer SPA or JPA nie nak buat spoil!!!..takkan tak bley PK weh, bukan semua org ada Deegreeeeee....ada jer kawan2 aku yang hanya ada SPM jer...mestilah diorang panas ati bila baca berita neh..sudahlah skang keje gomen susah nak dapat pastu nak bersaing plak dengan budak2 lepasan U neh...aiyooooo....sapa punya kejer nie weh?

Takkan DS najib kita nie tak nak pikir plak, yang selalu pegi mengundi nie sebenarnya kebanyakkan golongan marhen mcm aku..kalo dan bt spoiil cam gini agak2 diorang nak ker sokong gomen lagi?

Aku agak cam ader tangan-tangan ghaib yg cube sebotaj Najib..lu org pikir cam ner?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...