Selasa, 15 November 2011

#SOSIAL# PERTANDINGAN BOLA SEPAK OBES MALAYSIA



Gemuk Betol..MacaM B*&^

Kalo kat kampung gua beb! Kalo ada budak-budak yang gemuk gedompol macam neh diorang akan kater budak tur anak orang berada, sebab makan tak benti2 dan tak payah buat kerja macam anak orang susah macam gua nie beb!...kami pergi sekolah pun naik basikal..pergi sekolah menengah atas naik bus..penat tak usah cakap lah..menitik2 peluh beb! Sebab tur kurus masa tur..masa turlah hahaha!~~

14% rakyat Malaysia mengalami masalah obesiti dan jumlah ini meningkat dari tahun ke tahun (ini sebab rakyat Malaysia kuat makan dan hidup senang tak macam dulu!~)

Dulu-dulu zaman mak aku..jarang tengok anak dara gemuk gedempol macam skang..sebab zaman mak aku mana ade fast food segala…sumer makan ulam-ulaman..skang??? adoi yaiii…gemuk binti badak geng! Lota gua tengok…lemak saner sini pastu pakai plak ketat2 dah macam tong gas pakai baju kebaya beb!...tong gas pun cantik lagi…hahaha..

Bley Baca Berita Neh:>

Malaysia menduduki tempat pertama di kalangan negara Asean dari segi paling ramai rakyatnya memiliki obesiti dan tempat keenam di kalangan negara Asia Pasifik, Dewan Rakyat diberitahu hari ini. 
Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata perkara ini perlu diberi perhatian semua pihak. 
"Kita serius diancam dengan pengambilan gula berlebihan yang menyebabkan pelbagai penyakit termasuklah diabetes," katanya semasa menjawab soalan Dr Tan Seng Giaw (DAP-Kepong).Nak Tau Lebey Lanjut Klik Cni...

Ini ada skit info dari gua..layan kan ajer:>>>

·   Dari kajian yang dilakukan pada 2006, 14% rakyat Malaysia mengalami masalah Obesiti dan jumlah ni meningkat dari tahun ke tahun

  • Masalah Obesiti di kalangan dewasa meningkat sebanyak 250% dalam tempoh 10 tahun dari 1996-2006
  • 30% atau 8.1 juta rakyat Malaysia dijangka akan mengalami masalah masalah Obesiti pada tahun 2011
  • Kajian Morbiditi dan Kesihatan Kebangsaan 2006 pula menunjukkan dua daripada setiap lima orang dewasa atau 43 peratus mengalami sama ada kegemukan atau masalah obesiti.
  • kira-kira 38 peratus daripada remaja yang berumur di antara 12 hingga 18 tahun diklasifikasikan sebagai terlebih berat
  • Kajian yang dilakukan baru-baru ini terhadap 10,000 orang pelajar menunjukkan 24 peratus yang berumur di antara enam tahun hingga 12 tahun terlebih gemuk atau obesiti.
Gua ada idea bernas lagi cerdas beb!, apa kater menteri sukan yang tak bapa nak sukan tur buat satu pertandingan ataupun program main bola sepak untuk lelaki2 dan perempuan2 gemuk (obes) sahaja. Hadiah yang ditawarkan sangat lumayan, duit, rumah, kereta dan sebagainyalah.


Pewut Mamat Neh Pun Dah MacaM Bola Gua TenGok...

Bukan sahaja, dapat realisasikan slogan ‘Majulah Sukan Untuk Negara’ tetapi dalam pada masa yang sama dapat plak bantu golongan-golongan ini menguruskan badan mereka yang macam tong DRAM tur…sebab nak kuruskan badan dengan iniasitif sendiri banyak tak berkesan kan?

Agak2 menteri yang tak berapa nak sukan tur terima tak cadangan gua nie beb?, kalo dia terima alamat kita dapat tengok lemak2 berjalan dan berlari pasneh..hahaha…..


 
Mana Tau Pas Neh Bley Plak Yg Obes2 tur Slim Melim Macam Neh!~


Nota:

Menteri sukan pun bukan Slim sangat pun..ntah2 tergolong dalam Obes gak..tak caya kira BMI dia!~ hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...