Jumaat, 5 Ogos 2011

KAFIR LAKNATULLAH MAHU SEBOTAJ BARBICAN!
SEMERAHCILI! mahu kongsi beberapa fakta yg penting khususnya kepada masyarakat Islam dinegara ini…
Sana..sini..orang mula bercerita sejak sebulan yang lalu bahawa produk2 jenama barbican adalah haram dan menyebabkan syarikat yang berpusat dari timur tengah ini kerugian besar! Kesian..tak pasal2 brand yang dikeluarkan oleh syarikat Islam di Timur Tengah ini dijadikan mangsa oleh Kafir Laknatullah hanya kerana mereka tak mahu produk2 syarikat mereka tidak laku….
KeCiaN SUnGGuh PaTutNya OraNg IsLam MenYokoNg ProDuK ORaNg IsLam...
Fakta ini SEMERAHCILI!, dapat ketika mendengar Tazkirah ketika solat Taraweeh semalam. Penceramah ini kata produk ini jika kita teliti ia dikeluarkan oleh syarikat Orang2 Islam di Timur Tengah….Jika diperhatikan lagi Produk Barbican ini dijual betul2 dihadapan kedai Masjidil Haram di Mekah…Takkan produk haram dijual di tempat masjid suci ini?
Ini ada kaitan dengan unsur2 sebotaj oleh sebuah syarikat milik Kafir yang mana niat mereka untuk sebotak produk minuman yang halal ini agar produk mereka laku bak gorang pisang panas meskipun orang2 Islam tahu banyak keburukan meminum air bergas….
Bungkusan minum berkenaan juga sengaja dibungkus menyerupai minum yang tidak halal bagi memberi alternatif terbaik kpd orang Islam untuk meminum air yang halal...sekaligus, mengikut trend semasa tetapi ia tetap HALAL diminum! itu yang penting sekali...
Hujah penceramah berkenaan juga disokong oleh fakta ini!
“KUALA LUMPUR – Keputusan ujian Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan sebuah makmal swasta di sini mendapati minuman jenama Barbican bebas daripada elemen alkohol.

Pengarah Suria Wholesaler Sdn. Bhd., Ahmad Al Yateem berkata, laporan itu diterima pada 7 Jun selepas syarikat itu menghantar sampel minuman edaran pihaknya ke UKM pada 1 Jun lalu.

“Perkembangan positif ini membuktikan Barbican bebas alkohol dan selamat diminum oleh pengguna beragama Islam.

“Saya harap orang ramai terutama pengguna yang beragama Islam tidak perlu bimbang lagi untuk meminum Barbican,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Media sebelum ini melaporkan, syarikat tersebut menjadi syarikat kedua selepas Malaysia Iranian Corporation Sdn. Bhd. yang tampil menegaskan bahawa produk edaran mereka bebas alkohol dan boleh diminum oleh pengguna beragama Islam.”-Utusan

Note:

sokoNglaH ProdUk YanG HalaL Lg MenyuciKan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...