Khamis, 26 Mei 2011

Mengadu Tak Kena Tempat!-Haaadoiiii!

Kebanyakkan Pesakit Perlu Menunggu Lama sebelum mendapatkan Rawatan Doktor!

 














Ramai pesakit bukan serius salah guna unit kecemasan di hospital !-Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin
·         Kelemumur, jerawat, gatal-gatal, batuk atau sakit tekak antara masalah yang dirujuk lebih 70 peratus pesakit tidak kritikal yang didapati menyalahguna perkhidmatan Jabatan Kecemasan dan Trauma hospital kerajaan di seluruh negara.

·         Peningkatan jumlah pesakit yang menyalahguna kemudahan berbanding 50 peratus pada 2008 menyebabkan tempoh masa menunggu agak lama untuk mendapat rawatan di jabatan berkenaan.

·         Dasar hospital kerajaan tidak menolak kehadiran pesakit yang memerlukan rawatan namun kes bukan kecemasan sedemikian mengganggu kelancaran perkhidmatan terhadap pesakit yang benar-benar memerlukan rawatan segera.

·         Keadaan ini membimbangkan, ia memberi kesan negatif terhadap sistem perkhidmatan kecemasan kerana kebanyakan panggilan tulen diterima memerlukan rawatan segera.

SemerahCili!: Kemungkinan besar ramai pesakit masih keliru dengan tempat untuk mendapatkan rawatan, oleh itu pihak yang terbabit perlu menjelaskan&menerangkan dengan lebih jelas kepada rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...