Rabu, 1 Jun 2011

Jamin Tidak Bebankan Rakyat!- PM


NAJIB bergambar dengan belia pada Forum Tindakan Belia 2011 di ibu negara, semalam


Kenaikan tarif elektrik pada masa depan galak guna, teroka tenaga alternatif
  • Datuk Seri Najib Razak menegaskan kerajaan akan memastikan sebarang kenaikan tarif elektrik pada masa depan tidak akan menjejaskan rakyat di samping menggalakkan penggunaan serta penerokaan tenaga alternatif di negara ini. 
  • Perdana Menteri berkata, tarik elektrik ada kaitan dengan keadaan semasa dan realiti semakin banyak keperluan tenaga, termasuk gas yang perlu diimport mengikut harga pasaran.
  • 75 peratus daripada isi rumah tidak menghadapi kenaikan bil elektrik sama sekali di samping melaksanakan langkah menjimatkan tenaga.
  • Najib berkata, kerajaan memberi jaminan subsidi tenaga elektrik dirangka khusus untuk memberi manfaat kepada rakyat negara ini dan tidak sekali-kali bertujuan untuk memberi manfaat kepada Stesen Tenaga Bebas (IPP).
SemerahCili!-Kerajaan telah mengkaji secara mendalam kebaikan dan keburukan disebalik kenaikan takrif elektrik ini. Oleh itu, rakyat juga perlu faham kenaikan ini bukan bermaksud untuk menyusahkan rakyat jelata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...