Jumaat, 6 September 2013

Cepatnya Datuk Zahrain dapat habuan!


Mantan Pengerusi PKR Pulau Pinang dan Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Zahrain Hashim dilantik sebagai duta ke Indonesia. Menurut Menteri Luar Datuk Anifah Aman, perlantikan itu akan dihebahkan kepada Pemerintah Indonesia, sesuai dengan proses diplomasi untuk persetujuan.

Zahrain adalah salah seorang pemimpin PKR yang meninggalkan parti itu selepas pilihanraya 2008 dan sejak itu beliau antara yang aktif menyerang Anwar Ibrahim dan membela Najib. Beliau menyertai Umno pada satu majlis ringkas di Pulau Pinang Disember 2012.

Ramai yang melihat perlantikan Zahrain adalah sebagai ganjaran kerana meninggalkan Anwar dan menyokong kepimpinan Najib. Namun, rata-rata kalangan dalam Umno percaya tiada ada sebab atau merit lain yang boleh dijadikan sandaran kepada perlantikannya itu melainkan sebagai upah atas pengorbanannya itu.

Selain itu, perlantikannya sebagai duta ke Indonesia juga dikhabarkan untuk mengekang pengaruh Anwar di negara tersebut memandangkan Ketua Pembangkang itu dipercayai mempunyai pengaruh serta simpati yang besar di kalangan tokoh-tokoh politik di negara tersebut. 


***Orang2 Politik Ini Kalo Xdpt Jawatan Semestinya Akan Lompat Ke Mana-Mana....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...