Rabu, 12 September 2012

OPPAH JAHANAM STYLE FROM MALAYSIA


oppah jahanam style...........

Oppa Gangnam Style. Apa yang merisaukan zaman sekarang, bila orang berhujah dia sendiri tak menahu betul atau tidak, kemudiannya mengatakan maklumat tersebut daripada ulamak dotdotdot (fill in the blank) sebagai satu cara mahu orang lain percaya dengan apa yang disampaikan (tulus dan benar belaka), tapi yang kami hairan tak pernah pulak ulamat tersebut mengeluarkan fakta dan kata-kata seperti itu.

Isu lagu Gangnam Style pun boleh meleret-leret kononnya "Saya Nak Jadi Yahudi" la dan yang paling baru, menghina Nabi Muhammad S.A.W. Insiatif ingin menyebarkan sesuatu untuk kebaikan tu sangat baik tapi biarlah sesuatu yang disebarkan itu, kita sendiri tahu sejauh mana kebenarannya. Janganlah nak paranoid dengan semua benda tak masuk akal. Kalau dah tak suka tu abaikan saja dan tak perlu nak gunakan agama dan nama ulamak sebagai cara ingin menghetam minat orang lain. Kita takkan mampu paksa orang lain untuk minat apa yang kita minat, dan membenci apa yang kita benci.

Lihat sendiri pendebatan Laman Sesawang di bawah ni.


Walau apapun, jaga tingkah laku kita kalu dah minat giler ngan "Gangnam Style" ni. Dan baru-baru ini kami ada terima satu video klik budak perempuan mengayakan Gangnam Style bertemak Hari Raya. Terkilan kami melihat video yang dikirimkan oleh seorang pembaca Klik Aje. Kami ambil keputusan untuk tidak siarkan video tersebut kerana pengakhiran video tersebut agak memalukan. 

Memang betul dalam video klip mereka, ada banyak simbol gerak-geri yang lucah dan tak patut kita contohi. Mereka di Korea, ada cara mereka tersendiri dan kita patut tahu mana yang boleh kita ikut dan tidak. Dengar sebagai penyedap halwa telinga sudahlah. Tak perlu sampai nak terikut-ikut dan tak perlu juga terlalu paranoid dengan semua benda yang kita sendiri pun tak tahu sejauh mana kebenarannya.

YG PENTING KT MALAYSIA JDK OPPAH JAHANAM STYLE HE3


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...