Khamis, 1 Mac 2012

#POLITIK# APA INI ‘MENU’ YANG RAKYAT MAHU?



Assalamualaikum….SM semakin malas mahu menaep bait-bait ayat dan menempelkan diruangan blog…semakin hari, samakin ramai para blogger yang rakus menghasilkan artikel-artikel yang hanya menjatuhkan pihak lawan (pihak lain) demi, duit, nama, pangkat, dan rasa ketidakpuas hati mereka kepada orang lain…

Rasa tidak aman langsung hidup di dalam keadaan sebegini yang hanya mementingkan diri sahaja…

Inikah ‘menu’ yang akan dihidangkan oleh para blogger,para wartawan, para pengamal media am nya? SM merasakan rasa mual& mahu muntah dengan gossip..cerita fitnah…cerita tidak betul dan sebagainya?

Apa yang SM tahu, rakyat yang semakin dihimpit dengan harga barang yang melambung tinggi, kadar sewa rumah yang semakin mahal kerana tidak mampu membeli rumah, yuran pengajian yang semakin berat untuk ditanggung tiada siapa yang serius untuk memperjuangkan tetapi parti politik di tanah MALAYSIA ini lebih rakus mempamerkan keburukkan dan aib parti-parti yang bertentangan!

Letih..penat..tension..muak..menyampah 1001 perkataan bermain difikiran SM…sampai bila ‘menu’ ini akan dihidangkan kepada rakyat?

KAMI RAKYAT YANG BERADA DIBAWAH PARAS KEMISKINAN TEGAR DAN TIDAK ADA DUIT BERIBU2 MASUK KE POKET SETIAP BULAN ini tidak mahu semua berita-berita sampah seperti ini! Tetapi KAMI MAHU PIHAK YANG BERTANGGUNGJAWAB LEBIH MEMIKIRKAN KESUSAHAN, ISU YANG LAGI BESAR UNTUK DISELESAIKAN!!!~~~

sampai bila kita mahu dihidangkan dengan berita-berita seperti ini? adakah ini isu yang besar untuk diberikan publisiti secara meluas, sedangkan rakyat kini memerlukan pelbagai pihak untuk membantu dari banyak segi terutamanya dari segi ekonomi harian!

Ahli Parlimen Sabak Bernam, Datuk Abdul Rahman Bakri didapati bersalah oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas lapan tuduhan membuat tuntutan palsu berjumlah RM80,000 ketika menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Air Tawar, empat tahun lalu. 

Sampai bila kita mahu disajikan dengan berita-berita ini? Cuba bagitau?

Rakyat tak memerlukan pun sebenarnya cerita-cerita ini! Yang rakyat tahu dan mahu skang adalah apakah ada pihak yang betul serius mahu membantu dan merubah masa depan yang betul2 pasti…yang ikhlas..yang tak tamakkan duit! Kuas! Pangkat!..

KAMI SEMUA DAH MUAK DENGAN SEMUA INI! FULL STOP!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...