Selasa, 11 Oktober 2011

NIK AZIZ BERLAKON DALAM FILEM AHMAD IDHAM???

Pok Nik Nga TeruPong Kalo2 Bley Jadik Hero Pas Neh...

Tak percaya??? SM pun confused tahap gaban..Pok Nik nak berlakon dalam filem Ahmad Idham..sebagai Apa? Mat rempit? Hero? Guru agama? Hahaha..pelik..pelik..

Apa yg SM dengar, memandangkan pelbagai isu muncul dan menjatuhkan imej Nik  Abdul Aziz selaku Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul Am PAS, satu usaha yang hebat sedang dilakukan. Kali ini, ianya bukan melibatkan ceramah atau kempen di atas pentas sambil Unit Amal mengusung uncang derma ke sana ke  mari di celah-celah orang ramai. Sebaliknya, pendekatan yang digunakan adalah FILEM dan ANIMASI.

Adalah difahamkan, pada 10 Oktober 2011, Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasaruddin Hasan dan AJK Pemuda PAS Pusat, Kamarulzaman Mohamad telah bertemu dengan salah seorang pengarah serta penerbit filem yang sedang meletup-letup sekarang ini iaitu AHMAD IDHAM.

Pertemuan tersebut difahamkan adalah untuk membincangkan sebuah projek filem pendek tetapi menggunakan modal abesar sebagai usaha propaganda PAS yang sedang teruk dihentam isu yang mereka sendiri cipta. Fokus filem tersebut lebih terarah kepada ‘KEJAYAAN’ Kelantan di bawah pentadbiran Nik Abdul Aziz.

Pada mulanya, Ahmad Idham dikatakan tidak bersetuju dengan tawaran tersebut. Bagaimanapun selepas dipujuk dengan tawaran lumayan dan diberitahu, filemnya itu akan diberikan publisiti meluas selain menjanjikan keuntungan berlipat kali ganda, akhirnya Ahmad Idham bersetuju. Malah Ahmad Idham menganggap, filem yang akan dibiayai sepenuhnya oleh NIK ABDUH, anak Nik Abdul Aziz itu sebagai suatu JIHAD SENI.

Besar kemungkinan antara barisan pelakonnya terdiri daripada BOB LOKMAN dan AZMIL MUSTAPHA.

Pada masa yang sama, PAS Pusat dengan dalangnya adalah DAP sedang dalam rangka perbincangan dengan LES COPAQUE yang menerbitkan UPIN DAN IPIN untuk menghasilkan sebuah animasi dalam usaha mempromosi Pakatan Rakyat kepada golongan muda.

LES COPAQUE sebelum ini menerima pelbagai bentuk pinjaman, bantuan dan insentif daripada kerajaan selepas kejayaan UPIN DAN IPIN. Malah slot UPIN DAN IPIN selama 5 minit mula ditayangkan di TV9 milik Media Prima Berhad, sebagai dorongan untuk LES COPAQUE bertapak sebagai syarikat animasi yang disegani. Sehingga kini UPIN DAN IPIN masih ditayangkan di TV9, biarpun khabarnya TV9 mampu mendapatkan siri animasi dari luar negara yang jauh lebih murah dan lebih panjang durasinya.

Note:
BoxOOpiSSSS neh..Tempah Tiket AwaI2..huhu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...