Jumaat, 28 Oktober 2011

MUFTI DAP CUBE PERMAINKAN STATUS HALAL!


Ahli Parlimen DAP Perkenal "Menu Rakyat"
Woit Nyoya, Ingat status halal&haram Maen2 ker?

Semakin hari semakin melampau puakpemimpin DAP neh..sibuk melalak-melalak mengatakan restoran 1malaysia idea bodoh dan tidak masuk akal padahal dalam hati merekaini begitu mengkagumi tindakan Datuk Seri Najib Razak yang begitu prihatin dengan masalah rakyat sekaligus, mewujudkan restoran 1malaysia!

Betapa Bodohnya Juak2 DAP ini..baca berita ini>:

Ahli-Ahli Parlimen DAP yang diketuai oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok hari ini memperkenalkan ‘menu rakyat’ di sebuah restoran sayur-sayuran di Segambut, bagi menandingi Menu 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, baru-baru ini.

Setahu SM puaksibuk melalak dalam blog&twitter yang mana mereka mengatakan kewujudan restoran 1malaysia ini hanya mambawa keburukan kepada peniaga lain…kualiti makanan yang dijual rendah dan sebagainya..wat de hell? Sibuk mengutuk orang pastu bley plak tiru konsep org yang dikutuk? Akai ada ker?

Siap bley ajak masyarakat ISLAM makan di restoran ini meskipun sudah terang lagi bersuluh di restoran itu tidak HALAL dan tidak pernah meminta sijil halal drpd JAKIM!

TERESA neh da bengong sebab makan duit Selangor banyak sgt ker? Cuber tgk pe nyoya neh cakap:>

“Restoran ini adalah restoran sayur-sayuran, ia halal dan sesuai untuk semua golongan.
“Tapi awak saja yang tak berani makan..,” katanya kepada wartawan Mynewshub.my yang menolak untuk menjamah sebarang makanan atau minuman di restoran tersebut.

Nyoya neh da hilang akal aper? Memanglah restoran tur berkonsepkan makanan vegetarian tetapi takkan orang islam main serbu jer nak makan tanpa mengetahui status Halal&Haramnya? Takkan Mufti dr DAP tak bagitau kpd nyoya neh?

Nota:
Bagi wa makan free pun wa tak mau beb!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...