Khamis, 11 Ogos 2011

PENYOKONG2 BERSIH DI BRITAIN LARI LINTANG PUKANG!

KeGanaSan Yang DicetusKan Oleh PerusUh Di Britain Semakin MenjadI2

Kerajaan Britain menyifatkan perusuh yang melawan polis, merompak dan memusnahkan harta benda awam dalam keganasan yang masuk hari kedua di Bandar tersebut sebagai penjenayah.

Namun Timbalan Perdana Menterinya, Nick Clegg berkata, keganasan berkenaan yang dianggap sebagai terburuk di London dalam beberapa tahun ini  tidak akan menggugat persiapan negara tersebut menjelang Sukan Olimpik.

Setakat ini 160 orang telah ditahan selepas keganasan yang tercetus di kawasan Tottenham akibat kematian seorang pemuda  Mark Duggan telah merebak ke Enfield, Walthamstow dan Brixton.

Duggan, 29 tahun, ditembak mati oleh polis ketika pihak berkuasa sedang melancarkan operasi menyiasat penggunaan senjata api di kalangan masyarakat  Afrika dan Carribean di negara itu.
Satu inkues berhubung kematian Duggan dijadualkan pada Selasa, di Mahkamah Koroner Barnet.

Kejadian berkenaan juga menyebabkan Setiausaha Dalam Negeri Britain, Theresa May terpaksa memendekkan cutinya bagi mengadakan perbincangan dengan pihak polis berhubung insiden berkenaan.

Rusuhan itu bertambah buruk selepas penduduk yang tidak berpuas hati dengan keadaan ekonomi Britain, mengambil kesempatan untuk melakukan keganasan.

PenduduK MelaKukaN RusuHan KeraNa DenGan KeaadaAn EkonOmi BriTain

BercaKap Soal RusuH2 neh! SEMERAHCILI!, tiba-tiba teringat mengenai penyokong-penyokong BERSIH yang membuat demo ketika PM kita tiba di Britain dulu..Mana pergi mereka2 nie erk? Nak tahu jawapannya? Mereka2 nie lari da lintang-pukang masa rusuhan nie...hahaha...semua hangat2 taik ayam jeq!..... 

Masa Ini SemanGat konOn, Tp Bila BerlaKu RusuHan Yg SebenaR lari lintanG puKang Haha

Note:
BajU KuniNG NtaH kemaNa..BaNNer NtaH KemaNa.....hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...