Khamis, 16 Jun 2011

Sahih Ke Cerita nie!

Kementerian Pelancongan di dalam jawapan lisan di Parlimen memaklumkan bahawa pihaknya memperuntukkan RM1.8juta utk 3 tahun (2011-2013) bagi mempromosikan Malaysia melalui laman sosial Facebook.

Semerahcili! yang kurang arif mengenai aplikasi facebook atau ada sesuatu yang tidak kena dengan peruntukkan sebanyak itu sedangkan kita semua makluman untuk membuka akaun facebook adalah percuma.

Kemungkinan ada beberapa software atau aplikasi sistem keselamatan yang diguna pakai sehingga menyebabkan perlu menggunakan peruntukkan sebesar itu barangkali.  
Dengan semua yang berciri 'template design' di Facebook aplikasi apakah yang ditokok tambah oleh Kementerian Pelancongan untuk merekabentuk laman Facebook kementerian tersebut?Adkah Facebook milik kementerian ini memiliki beberapa keistimewaan berbanding akaun FB yang disediakan percuma kpd orang awam.

Sesungguhnya, perkara-perkara beginilah yang dengan mudah merobek kepercayaan rakyat kepada kerajaan.

Kita mohon kepada Kementerian Pelancongan untuk menjelaskan justifikasi dan logik berhubung peruntukan yang dimaksudkan.

Sesiapa yang arif berhubung Facebook, mohon jelaskan pada simerahcili! tentang di mana logiknya peruntukan sebesar ini untuk mengendalikan Facebook agar orang ramai mendapat maklumat yang jelas dan tidak menimbulkan salah faham kepada kementerian berkenaan.

Terima Kasih....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...