Selasa, 21 Jun 2011

Bukan Semua Majikan Di Malaysia Kejam!

Warga Indonesia belajar separuh masa dapat CGPA 3.39Warga Indonesia, Sarmini Muhyadi, 28, yang bekerja sebagai pembantu rumah sejak tujuh tahun lalu bersama sebuah keluarga di Damansara Utama di sini, berjaya menamatkan pengajian bidang pengurusan secara separuh masa di Universiti Terbuka Malaysia (OUM) hujung tahun lalu.  

Anak kelahiran Kampung Banyumas, Jawa Tengah itu yang memperoleh mata purata nilai gred kumulatif (CGPA) 3.39 akan menerima Diploma Pengurusan pada hari ketiga Konvokesyen ke-10 OUM di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini.

Majikannya, Tan Choo Tang, 56, yang juga pensyarah bidang reka bentuk industri dan isteri, Wee Phooi Khuan, 47, bersama anak serta beberapa ahli keluarga mereka yang lain banyak membantu Sarmini menamatkan pengajiannya terutama dari segi pengajaran bahasa Inggeris.-Read More



SARMINI menunjukkan surat jemputan ke majlis konvokesyen kepada Phooi Khuan dan anak majikannya di rumah mereka di Damansara Utama, kelmarin.



Pada pendapat Semerahcili!, bukan semua majikan kejam kerana selama ini kita hanya sering dengar bahawa majikan di Malaysia zalim dalam melayan pembantu rumahnya. Hari ini kita dengar seorang majikan banyak membantu pembantu rumahnya sehingga pembanturumah berkenaan tamat belajar di universiti berkenaan dengan membiayai sebahagian daripada kos pengajian pembantu rumahnya. Ini boleh dijalankan contoh kepada majikan yg lain agar lebih prihatin dan membela nasib pembantu rumah mereka yang kebanyakkannya datang ke negara ini kerana miskin&memerlukan pekerjaan di Malaysia.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SaLam SeMua KeKawaN YaNg RaJIn NaK KOMen Kat BloG Gua Neh..KoMenler Kaw..Kaw..PunYer..GuA TalAk KesaH Oooo..Tp If Pas Neh adeR YanG KeNa MeraNgkaK NaEk MahKaMah JanGan MiNTak ToloNg GuA..TerIma KasIh...